Japan, here we come - Reisverslag uit Tokio, Japan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu Japan, here we come - Reisverslag uit Tokio, Japan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu

Japan, here we come

Door: martine

Blijf op de hoogte en volg martine

29 November 2014 | Japan, Tokio

Op dinsdagmorgen vertrekken we vanaf Schiphol met het vliegtuig via Rome naar Tokyo.
Na een reis van 18 uur komen we aan. Als we in de vertrekhal zoeken naar een pinautomaat worden we aangesproken door een filmcrew.....
Wat wij nog als een grappig interviewtje zien, blijkt later bij ons gastgezin tot grote hilariteit te leiden. We zijn geinterviewd voor een super bekend nationaal Japans tv programma. We zijn dus nu al bekend in heel Japan... !?
Ons gastgezin zijn echt super aardige mensen. 's Avonds krijgen we als welkom een heerlijk Japans feestdiner, met natuurlijk sushi, aangeboden. De hele familie is erbij. Lise mag zelfs de kimono van een van de dochters aan. Wat een hartelijk gezin en wat een leuke avond.
Wist je trouwens dat de mensen in Japan elkaars glas inschenken. Het is niet beleefd als je eigen glas vult. En dat je eerst wel 3 keer nee moet zeggen, voordat ze ook echt van je aannemen dat je echt nee bedoeld. Dus als jullie straks denken ' waarom vallen ze in herhaling?' , dan begrijp je nu waarom ;-)
De Japaners die we zo op straat tegenkomen zijn eigenlijk allemaal erg vriendelijk.... Even een paar voorbeelden van de afgelopen dagen:
- De politieagent op de hoek herkent ons nog van de vorige dag en vraagt vriendelijk, met handen en voeten, of alles goed gaat.
- De vader van ons gastgezin rent ons 2 straten in de regen achterna, omdat we met z' n drietjes onder 1 paraplu vertrekken en hij ons er nog een wil geven. Helemaal buiten adem haalt hij ons uiteindelijk in....l
- In de metro krijg ik spontaan een Japanse boekenlegger in de handen gedrukt..... Zomaar, voor geluk:-)

Hier willen we nog wel even blijven!

• 29 November 2014 - 15:21

Sanne:

Klinkt als een goed begin! Geniet van jullie bekendheid!

• 29 November 2014 - 15:43

Jennifer:

Wat een heerlijk begin van jullie reis!

• 29 November 2014 - 16:27

Lea:

Wat leuk...ik wist niet dat Japanners zo vriendelijk waren. Hou ons op de hoogte, leuk om jullie te volgen! Veel plezier!

martine

Al vele jaren gaan Frank en ik met veel plezier op reis. We hebben samen al vele mooie, leuke en bijzondere plekken op onze aardbol mogen bezoeken. Sinds 4 jaar hebben we gezelschap gekregen van onze dochter Lise. Zij ontdekt de wereld op haar eigen manier en dat maak het reizen nog bijzonderder. Nu gaan we samen een nieuw avontuur tegemoet. Deze winter gaan we Japan, Taiwan, Australië en Maleisë onveilig maken. Dat vinden we spannend, maar we hebben er ook heel veel zin in. We hopen dat door het bijhouden van deze site we iedereen kunnen laten meegenieten van onze reis. groeten Martine