Zonnebrand smeren in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van martine zwijsen - WaarBenJij.nu Zonnebrand smeren in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van martine zwijsen - WaarBenJij.nu

Zonnebrand smeren in Australië

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg martine

23 December 2014 | Australië, Cairns

We hebben Taiwan achter ons gelaten en zijn gearriveerd in Australië. We landen in Cairns in het noord-oosten van Australië en daar is het warm, heel warm..  We moeten echt even wennen aan de temperatuur : 35 graden en een brandende zon.  We weten het ,  jullie denken nu allemaal ' zeur niet zo,  weet je wel wat voor een weer het in Nederland is?' maar toch het was goed heet ..

Het eerste wat we doen in Australië (naast flink zweten)  is onze camper ophalen..  Het is niet de grootste en zeker niet de nieuwste maar hij is eigenlijk best wel prima. Ook lise keurt ons nieuwe huis voor de komende 40 dagen goed. Na eerst weer drie keer de ruitenwissers ivp. de richtingaanwijzer te hebben aangezet (oh ja, alles is andersom, want ze rijden links) kunnen we vertrekken. Verder dan 10 kilometer komen we echter niet. Nee, de camper is niet kapot. We zijn zelf kapot van de overnacht vliegreis en besluiten om op een camping net buiten cairns  1 nachtje bij te tanken. De camping is z'n heerlijke foute familiecamping, maar dan krijg je wel : twee zwembaden,  een enorm speelparadijs met het grootste springkussen ter wereld en een heuse waterspeeltuin. Stiekem vinden we het eigenlijk een best leuke camping en we blijven uiteindelijk twee dagen langer dan gepland. Er wordt gezwommen en nog meer gezwommen. Lise in de wolken en wij hebben alle tijd om bij je komen en boodschappen te doen... een fan en een familieflacon zonnebrand factor 50+.

De tweede stop in Australië is bijna het tegenovergestelde.  We rijden 3 uur naar het noorden en stoppen midden in de jungle op een camping zonder telefoonbereik , wifi en tv. De camping ligt direct aan de zee met een prachtig, zo goed als verlaten, zandstrand. Wat heerlijk, ook al is zwemmen in de zee niet mogelijk door kleine giftige kwallen.  We brengen drie supermooie dagen door op deze camping. We wandelen door de jungle, zitten op het strand met een lekker glaasje ijskoude witte wijn en zwemmen hier in een waterpoel (swimhole) midden in de jungle. Lise geniet enorm en blijft zelfs op de nightwalk tot elf uur wakker op zoek naar wandelende takken en slangen. Met haar princessenzaklamp speurt ze er op los. Echt een geweldige bestemming.  Helaas is weer het tijd om weg te gaan. Hopelijk naar een net zo mooie bestemming als deze...

• 23 December 2014 - 10:46

Annemarie:

Pfff... krijg t er nu al warm van haha! Factor 50+ heeft mijn huidje ook wel nodig. Leuk om jullie verhalen te lezen! Heb al ingezoomd op jullie wandelschoenen

• 23 December 2014 - 10:49

Annemarie :

Heb inmiddels de modieuze variant gekocht haha. Heel veel plezier nog!! En alvast fijne kerstdagen en n mooie jaarwisseling gewenst!

• 25 December 2014 - 14:32

Lea:

Geweldig!!! mij lijkt zo'n "foute camping"toch wel heel relaxed!!! Maak maar veel foto's, kunnen we later meegenieten!! Veel plezier!

• 26 December 2014 - 12:13

Ivo-Luca-Irene-Dali :

Ha vakantiegangers! Fijne kerst! Misschien moeten jullie Frozen eens kijken! Koel je lekker van af! En duik maar lekker in het zwembad voor ons! Dat klinkt heerlijk

martine

Al vele jaren gaan Frank en ik met veel plezier op reis. We hebben samen al vele mooie, leuke en bijzondere plekken op onze aardbol mogen bezoeken. Sinds 4 jaar hebben we gezelschap gekregen van onze dochter Lise. Zij ontdekt de wereld op haar eigen manier en dat maak het reizen nog bijzonderder. Nu gaan we samen een nieuw avontuur tegemoet. Deze winter gaan we Japan, Taiwan, Australië en Maleisë onveilig maken. Dat vinden we spannend, maar we hebben er ook heel veel zin in. We hopen dat door het bijhouden van deze site we iedereen kunnen laten meegenieten van onze reis. groeten Martine

Actief sinds 30 Okt. 2014