cassawary zoeken - Reisverslag uit Mackay, Australië van martine zwijsen - WaarBenJij.nu cassawary zoeken - Reisverslag uit Mackay, Australië van martine zwijsen - WaarBenJij.nu

cassawary zoeken

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg martine

31 December 2014 | Australië, Mackay

Als je op zoek gaat naar een dier waar er nog maar 1200 van in het wild leven,  moet je soms wel een beetje geluk hebben.  En zo gaan we in Cape Trubilation op zoek naar een cassawary. Een loopvogel ter grote van een struisvogel,  met een blauwe kop en daar bovenop een soort hanenkam. Langs de weg zien we overal borden staan, dus we zijn hoopvol dat het gaat lukken.  Maar zoals zo vaak...  Als je iets graag wilt zien, lukt het niet.
En zo rijden we na drie heerlijke dagen onverricht terug richting het zuiden.

We nemen een kleine omweg via een berggebied. Daar vinden we een kleine familiecamping waar we allerlei foto's zien van boomkangoeroes (ik wist niet eens dat ze bestonden) en vogelbekdieren.  Enigszins sceptisch informeren we waar we deze dieren zouden kunnen vinden. Van de gastvrouw krijgen we drie tips; de boomkangoeroe vind je bij de lokale theefabriek,  het vogelbekdier bij de brug bij de pizzeria en de cassawary bij een picknickplaats vlak bij het strand.  Misschien begrijp je dat onze verwachtingen niet al te hoog waren toen we 's middags nog even op pad gingen om wat dieren te spotten. Maar als ik al eerder zei,  soms moet je een beetje geluk hebben. Als we bij de theefabriek aankomen, staat er een gids met een Japans gezin en hij wijst ons zo 4  boomkangoeroes aan.  Een heeft er zelfs een baby in haar buidel. Echt super schattig. Oké op naar de pizzeria.... En zowaar is daar een stroompje waar we bij het vallen van de avond niet een maar zelfs vier schattige vogelbekdiertjes zien zwemmen.  Wauw.... misschien kunnen we de volgende dag de laatste tip ook nog verzilveren.  En jawel hoor.... Frank spot tijdens het lunchen in verte de cassawary.  Check, check, check!
Als we dan de volgende dag nog een prachtig exemplaar met twee kuikens langs de weg tegenkomen is de zoektocht compleet. Erg bijzonder blijkt later, de meeste Australiërs die we tegenkomen hebben er nog nooit een gezien.

De volgende dag beproeven we onze good luck op het Great Barrier Reef. Een belevenis die helaas een stuk korter duurt dan gepland. De zee is wat ruwer dan normaal en Frank en ik worden beide zeeziek. Veel gesnorkeld op een van de mooiste riffen ter wereld wordt er dus niet.  Onze volgende zoektocht naar Australiës wildlife zal toch weer op land gaan plaatsvinden. We moeten alleen nog wel even gaan bedenken welk dier we nu willen gaan zoeken,  dus suggesties zijn welkom. Persoonlijk dacht ik aan een dingo,  maar ik denk dat Frank toch liever voor een python of boomkikker gaat. We zullen zien

• 04 Januari 2015 - 16:58

Ellen :

Wat leuk Martine om jullie verhalen te lezen. Wederom een fantastische reis. Volgens mij geeft het wel een extra dimensie om dit ook samen met Lise te doen. Ze is nu al een echte wereldreiziger en heeft het zo te zien super naar haar zin.

martine

Al vele jaren gaan Frank en ik met veel plezier op reis. We hebben samen al vele mooie, leuke en bijzondere plekken op onze aardbol mogen bezoeken. Sinds 4 jaar hebben we gezelschap gekregen van onze dochter Lise. Zij ontdekt de wereld op haar eigen manier en dat maak het reizen nog bijzonderder. Nu gaan we samen een nieuw avontuur tegemoet. Deze winter gaan we Japan, Taiwan, Australië en Maleisë onveilig maken. Dat vinden we spannend, maar we hebben er ook heel veel zin in. We hopen dat door het bijhouden van deze site we iedereen kunnen laten meegenieten van onze reis. groeten Martine

Actief sinds 30 Okt. 2014