Taipei for kids - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu Taipei for kids - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu

Taipei for kids

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg martine

16 December 2014 | Taiwan, Taiwan

Onze laatste dagen in Taiwan brengen we door in Taipei.  Het is een flinke rit vanuit het uiterste zuiden naar Taipei in het noorden. We stoppen daarom onderweg even bij een geweldig moerasgebied waar we (oké voornamelijk Frank)  genieten van honderden bijzondere watervogels.
In Taipei gaan we op zoek naar leuke activiteiten voor Lise. Dat heeft ze wel verdient na die lange autorit. We vinden deze in het zuiden van de stad waar je een bezoek aan de dierentuin kan combineren met een rit met de kabelbaan naar de top van de berg. Een duur grapje zou je denken , maar nee de dierentuin kost hier maar 1,50 Euro entree en ook de kabelbaan, met geweldige uitzicht over Taipei, is een koopje. En voor dit geld krijg je echt een geweldige dierentuin te zien met echte panda's. We redden het niet eens om alles te zien.

Op onze laatste dag in Taipei gaan we naar een stadspark in de buurt. Dankzij een enthousiaste mug in onze kamer ziet Lise er uit alsof ze een tik heeft gehad van een pandabeer. Maar mevrouw laat zich niet kennen en geniet enorm van de grote speeltuin in het park en van de tamme eekhoorns die zich uit de hand laten voeren met pinda's. Leuk om te zien dat er in een speeltuin geen taal barrières zijn en er heerlijk samen in de zandbak wordt gespeeld. En om het feest compleet te maken eindigen we deze dag met frietjes eten bij de Mac.

We sluiten met een voldaan gevoel onze reis in Taiwan af.  Morgen volgt de volgende stop: Cairns Australië. 33 graden en zon , dus die winterjassen hebben we niet meer nodig. Een groot pakket met winterkleren wordt per post terug naar Nederland gestuurd. Zonnebrand op , korte broek aan en gaan..  Dat gaat vast goed komen..

• 16 December 2014 - 12:12

Maarten:

he,

leuke foto van lise zeg!!!!! leuk al die verslagen

veel plezier in australie

gr
    maarten merks

• 16 December 2014 - 16:39

Jennifer:

Wow Lise en haar oog! En dan blijven lachen hè!
    Veel plezier in Australië!

• 16 December 2014 - 19:05

Esther:

Leuk om te lezen, Martine, je reisverslagen. Ook Flore en Myrthe blijven zo op de hoogte, vooral Lize haar avonturen spreken tot de verbeelding!
    Goede reis
    En
    Lost of Fun!

Groeten Esther

martine

Al vele jaren gaan Frank en ik met veel plezier op reis. We hebben samen al vele mooie, leuke en bijzondere plekken op onze aardbol mogen bezoeken. Sinds 4 jaar hebben we gezelschap gekregen van onze dochter Lise. Zij ontdekt de wereld op haar eigen manier en dat maak het reizen nog bijzonderder. Nu gaan we samen een nieuw avontuur tegemoet. Deze winter gaan we Japan, Taiwan, Australië en Maleisë onveilig maken. Dat vinden we spannend, maar we hebben er ook heel veel zin in. We hopen dat door het bijhouden van deze site we iedereen kunnen laten meegenieten van onze reis. groeten Martine

Actief sinds 30 Okt. 2014