Met de metro kriskras door Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu Met de metro kriskras door Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu

Met de metro kriskras door Tokyo

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg martine

01 December 2014 | Japan, Tokio

Je komt in Tokyo nergens zonder de metro.  En dat is af en toe best een behoorlijke uitdaging.  Het overzichts bord boven de kaartjesautomaat is allereerst helemaal in het Japans en lijkt totaal niet op het Engelse kaartje dat we zelf hebben.  Het juiste metrokaartje kopen is dus een af en toe complete gok. Zo was ons kaartje naar Disneyland  eigenlijk bedoeld voor een plaats veertig km verder in Japan. We vonden het al zo prijzig.. Gelukkig was Disneyland zelf echt top.  Het park zelf is natuurlijk al geweldig maar al die gek verklede Japanners maken het helemaal super.

Heb je in de metro eenmaal het juiste kaartje dan is de volgende uitdaging op het juiste station uitstappen.  Meestal gaat dat vrij aardig en soms wordt je geholpen door een behulpzame Japanner.  'Wat een vriendelijke man' zegt Martine nog als we uitstappen na een heerlijke dag in de dierentuin.. Als we eens goed om ons heen kijken, beseffen we ons echter dat dit toch echt niet ons station is.  Blijkbaar begrepen we elkaar toch niet zo goed als we dachten.Een half uur later thuis kunnen we er gelukkig weer om lachen en hebben we het met name over de mooie panda's die we in de dierentuin gezien hebben.

Als je een beetje door hebt hoe de metro werkt dan heb je er toch een hoop plezier van.  Het rustige park met goede koffie, koi karper wedstrijden en speeltuintjes is slechts drie haltes verwijderd en voor de uitkijktoren in het WTC hoeven we niet eens naar buiten.  De metro stopt er letterlijk recht onder. In de hoge toren genieten we vervolgens van een prachtig 'Tokyo by night'.

Lise is na vier dagen ook al helemaal gewend aan de metro, al houdt ze wel iedereen op als ze de kaartjes door de entreepoortjes haalt. Bij het instappen heeft lise echter nog niet in de gaten dat alle Japanners netjes in een rijtje staan te wachten. De deur gaat open, dus we kunnen toch.?.  Gelukkig hebben ook de Japanners een zwak voor ons blonde dametje en blijven ze altijd aardig.  Wat een heerlijk volk..

Na vijf dagen Tokio is het tijd voor onze volgende bestemming Kyoto.  Natuurlijk het gemakkelijkst te bereiken met de metro en de hogesnelheidstrein. Laten we hier maar wel op het juiste station uitstappen.

• 01 December 2014 - 20:44

Sanne:

Om de metrostation teksten fonetisch uit te spreken hebben wij in China ook veel plezier gehad! Herkenbaar ;-) Veel plezier in Kyoto!

• 03 December 2014 - 16:46

Annemarie:

Klinkt tot nu toe al als een super mooi avontuur! Veel plezier ...en succes met de metro nog! Wij maken ons langzaamaan klaar voor de Sinterklaasviering. Groetjes!

martine

Al vele jaren gaan Frank en ik met veel plezier op reis. We hebben samen al vele mooie, leuke en bijzondere plekken op onze aardbol mogen bezoeken. Sinds 4 jaar hebben we gezelschap gekregen van onze dochter Lise. Zij ontdekt de wereld op haar eigen manier en dat maak het reizen nog bijzonderder. Nu gaan we samen een nieuw avontuur tegemoet. Deze winter gaan we Japan, Taiwan, Australië en Maleisë onveilig maken. Dat vinden we spannend, maar we hebben er ook heel veel zin in. We hopen dat door het bijhouden van deze site we iedereen kunnen laten meegenieten van onze reis. groeten Martine

Actief sinds 30 Okt. 2014