This Smells fishy - Reisverslag uit Kyoto, Japan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu This Smells fishy - Reisverslag uit Kyoto, Japan van martine zwijsen - WaarBenJij.nu

This Smells fishy

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg martine

06 December 2014 | Japan, Kyoto

De dagen in Japan vliegen voorbij.
Onze laatste dag in Kyoto begint helaas regenachtig. Op advies van het hostel gaan we daarom naar een overdekte winkelstraat, waar we langs talloze souvenirswinkels struinen op zoek naar een leuk aandenken voor thuis. Martine is helemaal in der element,  Frank zichtbaar minder.
Als het weer tegen het einde van de dag wat opklaart, lopen we ter compensatie door de tuinen van het keizerlijk paleis. De Japanse bomen zijn prachtig gekleurd en de lokale vogels laten zich door Frank en Lise graag voeren.  Je vergeet er bijna dat je in een miljoenenstad rondloopt.
Het is inmiddels etenstijd. Net buiten het park vinden we een sushi-tent met lopende band, dat moeten we natuurlijk proberen! Lise vindt de passerende bordjes met de meest uiteenlopende sushi gerechten maar wat interessant. Wij geven door welk bordje we willen een lise die regelt de rest (zie video). Als het aan haar lag hadden we wel twintig bordjes leeggegeten..

De volgende dag vertrekken we met de trein naar Osaka. We checken in bij ons hotel en gaan direct weer op pad, want in Osaka staat het grootse aquarium van de wereld en dat willen we zien. Eenmaal binnen worden de hoge verwachtingen meer dan waargemaakt.  Pinguïns, dolfijnen en zeeotters maar bovenal prachtige vissen in net zo prachtige verblijven.  Het grote oceaan bassin is het hoogtepunt met metersgrote roggen, baarzen en een heuse walvishaai.  We kunnen er wel uren naar kijken..  Voordat we gaan, mogen we zelfs nog haaien en roggen aaien. Lise vindt dat toch wel erg spannend.  Het aquarium is een mooi einde aan een geweldig bezoek aan Japan.  Wat hebben we genoten en we zullen zeker terugkomen om ook de buitengebieden van Japan te ontdekken.

Nu maar hopen dat Taiwan ook zo leuk gaat worden. We zullen het snel genoeg merken.  Het vliegtuig landt al in een uurtje....

• 07 December 2014 - 21:41

Maritzka:

Wat een genot om jullie verslagen te lezen.
    Het is alsof ik er live bij ben.
    De beleving en het plezier spatten er van af!
    Een unieke kans, geniet ervan met z'n drietjes.

martine

Al vele jaren gaan Frank en ik met veel plezier op reis. We hebben samen al vele mooie, leuke en bijzondere plekken op onze aardbol mogen bezoeken. Sinds 4 jaar hebben we gezelschap gekregen van onze dochter Lise. Zij ontdekt de wereld op haar eigen manier en dat maak het reizen nog bijzonderder. Nu gaan we samen een nieuw avontuur tegemoet. Deze winter gaan we Japan, Taiwan, Australië en Maleisë onveilig maken. Dat vinden we spannend, maar we hebben er ook heel veel zin in. We hopen dat door het bijhouden van deze site we iedereen kunnen laten meegenieten van onze reis. groeten Martine

Actief sinds 30 Okt. 2014